تبلیغات
دفتر پیشخوان یحیی پور - مطالب اسفند 1392

دفتر پیشخوان یحیی پور


رییس کمیته تخصصی کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: بر اساس بررسیهای صورت گرفته روند اجرایی پیشخوان دولت همسو با برنامه های دولت است و به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون سراسری، مهندس صفدری معاون نوسازی وتحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در جلسه کمیته تخصصی که روز دوشنبه مورخ 92/12/19 در محل معاونت توسعه مدیریت و با حضور اعضای کمیته برگزار شد در پاسخ به نقطه نظرات حاضرین گفت با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مهندس فلاح در حضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و سایر بررسیهای انجام شده فعالیت پیشخوان خدمات دولت را به جد پیگیری خواهیم نمود وی افزود: گزارش آقای فلاح از زیرساختهای ایجاد شده معاونت را خوشحال نمود.
یکی از دستورات جلسه، موضوع مشروعیت کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت بود که پس از بررسی مفاد قانونی اعلام گردید "کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت مشروعیت قانونی دارد".
مهندس صفدری در این خصوص تصریح کرد: آیین نامه دفاتر پیشخوان دولت دارای اعتبار است و همه کارگروه ها باید امور محوله را پیگیری نمایند. وی با اشاره به عزم جدی دولت در حمایت از فعالیت بخش خصوصی اذعان کرد: پیشخوان دولت، مسیر مناسبی را طی نموده و این امر مورد تأیید آقای دکتر عسکری آزاد نیز می‌باشد.
معاون نوسازی وتحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به فعال شدن کمیته های اجرایی و تخصصی اشاره نمود و گفت: 16000 دفتر پیشخوان دولت ایجاد شده است که لازم است در ابتدا تناسبی بین واگذاری خدمات و توسعه کمی دفاتر به وجود آید. وی همچنین با اشاره به ماده 23 قانون خدمات کشوری ظرفیت سازی و توانمندسازی بخش غیردولتی در فضای رقابتی را مورد تأکید قرار داد.
در این جلسه همچنین به ضعفهای موجود در آیین نامه پرداخته شد که در این خصوص متون تدوین شده و گزارشهای مربوطه به اطلاع رییس کمیته تخصصی دفاتر پیشخوان دولت رسید همچنین مقرر گردید ضمن ابلاغ به کلیه دستگاهها، هرگونه مکاتبه و ابلاغیه در خصوص دفاتر پیشخوان دولت، صرفا از طریق معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری صورت پذیرد که در همین راستا صفدری با توجه به گزارش ارائه شده از سوی مهندس کرباسی رییس دبیرخانه کارگروه راهبری اعلام نمود باید ساز وکار نظارتی قدرتمند در کانون کشوری فراهم گردد و با بسترهای ایجاد شده این امر تقویت گردد.
لازم به ذکر است در این جلسه دو تفاهمنامه جدید به امضای رییس کمیته تخصصی کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دستگاه های خدمات دهنده رسید و به این ترتیب روند فعالیت پیشخوان در دولت یازدهم به صورت عملیاتی آغاز گردید.

safdari-komite takhasosi 002

safdari-komite takhasosi 004

safdari-komite takhasosi 001

safdari-komite takhasosi 003



  • نظرات() 
  • درخواست انجمن از کارگروه جهت تصویب و اجرای آن


    1- درخواست اجرای بند 3 مصوبه کارگروه مورخه 92/07/10 در مورد خط دیتا ، با توجه به اینکه هیچ گونه حق الزحمه ای از سوی دستگاههای خدمات رسان به دفاتر پرداخت نمی شود و خدمات پیش بینی شده که مقرر بود توسط این بستر در دفاتر ارائه گردد ، انجام نشده بنابراین درآمد حاصله کفاف هزینه خط مورد نظر را نمی نماید لذا(بنابه درخواست و تهیه طوماردفاتر استان)در صورت عدم اجرای آن پیشنهاد بستر جایگزین و دستور جمع آوری آن را مبذول فرمایید ، ضمننا بخاطر ایجاد بموقع این بستر از مدیرعامل محترم شرکت مخابرات نیز تقدیر می گردد.

    2- عملیاتی شدن خدمات احصاء شده و تفاهم نامه های منعقد شده دستگاهها با انجمن یا اداره پست (که به عنوان درگاه دریافت خدمات) ، ضمننا از مدیر کل محترم شرکت پست و مجری درگاه نیز به علت تلاش در دریافت خدمات تقدیر و تشکر می شود

    3- ارائه کلیه خدمات ارائه شده به تمام دفاتر استان

    4- تصویب نرخ نامه های اجرا شده در استان آذربایجان شرقی و اجرای آن در استان ما

    5- تصویب نقل و انتقال امتیاز دفاتر در انجمن و ابلاغ به تمام دفاتر اسناد رسمی استان جهت جلوگیری از تنظیم وکالت کاری یا فروش

    6- حمایت و پشتیبانی کارگروه از انجمن جهت تاسیس شرکت تعاونی دفاتر پیشخوان  و بهره مندی از مزایای آن



  • نظرات() 
  • جلسه مشترک انجمنهای استانهای آذربایجان غربی و شرقی


    ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و مهمان نوازی جناب آقای مهندس عسگری ریاست محترم انجمن دفاتر پیشخوان دولت استان آذربایجان شرقی ، جلسه مشترک انجمنهای دو استان با سفر کارشناس دبیرخانه کارگروه و رئیس و دبیر انجمن به شهر تبریز و برگزاری جلسه مشترک در مورد مشکلات و خدمات احضاء شده بحث و تبادل نظر گردید



  • نظرات() 

  • به اطلاع کلیه دفاتر عضو پورتال پیشخوان دولت که خدمت بهزیستی برای آنها فعال گردیده است می‌رساند با توجه به حساسیت کار خدمات بهزیستی و درخواست سازمان مربوطه جهت اصلاح فرآیندها و همچنین ضرورت تصویب نرخ خدمات سازمان مذکور، خدمات این سازمان مجددا از ابتدای سال 93 و با اطلاع رسانی آغاز خواهد شد.



  • نظرات() 

  • رئیس سازمان امور مالیاتی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به 8 درصد خبر داد و گفت: در سال آینده نرخ این مالیات باید 7 درصد تعیین می شد، اما براساس مصوبه مجلس یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه‌های بهداشت و درمان مردم است.

    به گزارش مهر، علی عسکری از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به هشت درصد خبر داد و گفت: ما به عنوان مجری قانون موظفیم این مصوبه را اجرا کنیم.
    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده نرخ این مالیات باید هفت درصد تعیین می شد، ادامه داد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه های بهداشت و درمان مردم است.
    وی در ادامه افزود: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزود، نرخ مشخصی را پیشنهاد نداده ایم بلکه نقاط ضعف اجرای آزمایشی 5 ساله را اصلاح می کنیم.
    معاون وزیر اقتصاد از اثربخشی قابل توجه مالیات بر ارزش افزوده در تحقق درآمدهای مالیاتی سخن گفت و افزود: 74 درصد از درآمدهای وصولی سالجاری مربوط مالیات بر ارزش افزوده است.
    وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا 23 درصد هم تعیین شده است، تصریح کرد: در کشور ما نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه پنجم هشت درصد است و ما هنوز پیشنهاد مشخصی را برای برنامه ششم توسعه ارایه نداده ایم و فعلا اصلاحات دیگری موردنیاز است که انجام شود اما اگر بنا باشد افزایشی صورت گیرد، ممکن است تغییر رویه ای در سایر نرخ ها داشته باشیم.



  • نظرات() 
  • اطلاعیه شماره 2 ( خدمات بانک رفاه )


    به اطلاع کلیه دفاتر محترم می‌رساند، سرویس پرداخت قبوض برروی سامانه epishkhan.ir فعال شده است  لطفا قبل از استفاده از سرویس مذکور موارد زیر را در نظر داشته باشید:

    1. فایل راهنمای ثبت نام در سامانه و استفاده از سرویس  مندرج در سایت epishkhan.ir را مطالعه نمائید.
    2. تلفن  واحدهای  مختلف جهت پاسخگویی برروی سایت  epishkhan.ir  بخش تماس با ما قرار دارد.
    3. شماره های مستقیم جهت رفع مشکلات مربوط به سرویس پرداخت قبوض بانک رفاه:
    - پشتیبانی مشکلات شماره حساب و سقف اعتبار: 02188174532 و 02188174582
    - پشتیبانی فنی(ثبت نام در پورتال)  02188501731
    - واحد کال سنتر: 02188738757 و 88747857 021و 02188747353
    - نمابر: 02188174591
    4. ساعات پاسخگویی 9 الی 13 و14 الی 17 می باشد.
    5. براساس قانون هرگونه وکالت  درباره واگذاری دفاتر ممنوع بوده و الزاما شماره حساب باید به نام صاحب مجوز  باشد.
    6. کارمزد ارائه خدمات پرداخت قبوض  از تاریخ 01/12/1392 هنوز مشخص نبوده و نرخ جدید پس از اعلام بانک به اطلاع دفاتر خواهد رسید.
    7. کارمزد پرداخت حق بیمه کارفرمایان نیز به طی هفته آتی از سوی شورای تعیین  نرخ وزارت کشور اعلام خواهد شد.
    8. کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه های مربوط  به این سرویس در سایت epishkhan.org  درج و یا از طریق شماره پیامکی 10003747 اطلاع رسانی خواهد شد.
     هرگونه اطلاع رسانی خارج از این چارچوب فاقد اعتبار می باشد.
    در پایان از دفاتر محترم درخواست می گردد در صورت بروز هر گونه مشکل در سامانه پیشخوان به تلفن‌های مندرج در سامانه تماس حاصل فرمایید.



  • نظرات() 

  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عملیاتی شدن و برقراری سرویس رومینگ ملی میان اپراتورهای تلفن همراه و نیز کاهش هزینه تماس بین شهری موبایل تا 6 ماه آینده خبر داد.

    به گزارش مهر، محمود واعظی در راستای سامان بخشیدن به شبکه ارتباطات کشور از اجرای 3 تصمیم تا 6 ماه آینده با همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد.
    وی از اجرای طرح همکدی داخل استانی در تلفن ثابت در همه استانها خبر داد و گفت: به این معنی که اگر شما در شهری از یک استان هستید و می خواهید با شهری دیگر از توابع همان استان تماس بگیرید دیگر نیازی به گرفتن کدهای بین شهری نداشته باشید و برای بقیه کل کشور نیز فقط یک تعرفه داشته باشیم. این به این معنی است که مکالمات تلفن ثابت فقط در دو نرخ داخل استانی و ملی اجرا شود؛ اگر چه با تداوم ادغام فناوری ها و رفتن به سوی پروتکل های IP بسیاری از خدمات در آینده یکپارچه می شوند.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تلفن همراه نیز از تلاش برای یکسان سازی تلفن در تعرفه و در شماره خبر داد و گفت: در این صورت هزینه جابجایی سیم کارت برداشته می شود و هزینه تماس بین شهری کاهش خواهد یافت؛ از این رو شماره تخصیص یافته بین شهری نخواهیم داشت و همه شماره ها ملی می شوند.
    واعظی سومین تصمیم این وزارتخانه را که قرار است ظرف 6 ماه آینده عملیاتی شود برقراری رومینگ ملی عنوان کرد و افزود: هم اکنون مشترکی که از یک اپراتور سیم کارت دارد، اگر سیم کارتش در منطقه ای آنتن ندهد ارتباط مشترک با شبکه به طور کل قطع می شود، اما با برقراری رومینگ ملی، در این شرایط آنتن سیم کارت مشترک، روی اپراتور دیگری که در آن منطقه آنتن قوی دارد منتقل شده و از قابلیت سرویس رومینگ استفاده می شود؛ به این ترتیب رقابت سالم میان اپراتورها در تقویت پوشش گسترده تر و تقویت آنتن دهی به وجود می آید.



  • نظرات() 




  • علیرضا یحیی پور


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :