تبلیغات
دفتر پیشخوان یحیی پور - مطالب آبان 1392

دفتر پیشخوان یحیی پور


tel
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در نامه ای رسمی به رئیس سازمان بورس اعلام کرد: مخابرات از محل اجرای مصوبات افزایش تعرفه شورای رقابت ۶.۵ تریلیون ریال وجه اضافی از مشترکان دریافت کرده و باید آن را به مشترکان عودت داده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: "شرکت مخابرات دارای پروانه فعالیت از این سازمان بوده و رعایت کلیه مفاد موافقت نامه پروانه برای شرکت مذکور لازم الاجراست و این موضوع در قرارداد فروش سهام کنترلی و مدیریتی مخابرات مورد تاکید سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.
حسب مفاد موافقت‌نامه پروانه هرگونه افزایش تعرفه خدمات بدون اخذ مجوز از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که به موجب قانون ایجاد شده ممنوع است.
اخیرا شرکت مخابرات ایران بدون اخذ مجوز لازم اقدام به افزایش تعرفه برخی از خدمات کرده و در مجموع مبلغ 6 تریلیون و 554 میلیارد و 932 میلیون و 683 هزار و 928 ریال وجوه اضافی از مشترکان دریافت کرده است که این سازمان در حال پیگیری موضوع بوده و لازم است مبلغ مذکور به مشترکان عودت داده شود و نمی‌تواند به عنوان درآمد مخابرات ایران قلمداد شود."
در ادامه این نامه آمده است: "شرکت ارتباطات سیار نیز به عنوان یکی از شرکتهای تابعه شرکت مخابرات ایران بوده و تابع مفاد موافقت نامه پروانه است لذا دستور فرمایید به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از این امر موضوع بررسی و دقت لازم معمول و نتیجه به این سازمان اعلام شود.
به گزارش مهر، در پاسخ به این نامه، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز خطاب به رئیس سازمان بورس توضیحاتی ارائه کرده است.
مظفر پوررنجبر - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که پروانه فعالیت شرکت مخابرات ایران اگر چه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده اما به استناد جز 5 ماده 58 قانون اصل 44 شورای رقابت مرجع تصویب دستور العمل تنظیم قیمت است.
وی در این نامه آورده است: " شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در تاریخ 7/4/91 در دفتر ریاست  جمهوری (با حضور ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ) تشکیل جلسه داده و نسبت به تصویب منع مداخله سایر نهادهای مرتبط با قیمت کالا و خدمات در امر تصمیم گیری شورای رقابت به اعتبار بند 5 ماده 58 اصل 44 اقدام و صرفا شورای یاد شده را مرجع نهایی قیمتگذاری اعلام کرده است. این مصوبه در تاریخ 24/4/91 توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است.
مرکز ملی رقابت از باب شفاف سازی مجدد در حوزه مسئولیت شورای رقابت با ریاست جمهوری مکاتبه کرده و دستور وی مبنی بر دستور العمل قیمت گذاری بر عهده شورای رقابت بوده و دخالت در امور مرکز و شورای رقابت خلاف قانون خواهد بود را ابلاغ کرد.
پور رنجبر تاکید کرد: "اقدامات این شرکت در اجرای تعرفه ها مبتنی بر اخذ مجوزهای لازم از مرجع ذیصلاح و به اعتبار قوانین موضوعه بوده و به نحو صحیح اعمال شده است."
در ادامه این نامه آمده است: "اگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کماکان نظر به توقف اجرای مصوبه مربوطه در اعمال تعرفه خدمات مورد ارائه به مشترکان را دارد با مراجعه به راهکارهای مقرر در ماده 90 قانون اصل 44 برای تامین و واریز مابه التفاوت قیمت از محل اعتبارات و منابع دولت در سال جاری اقدام کند."
مدیر عامل مخابرات تاکید کرده که شرکت مخابرات ایران با تمکین کامل به قوانین و مقررات نسبت به اجرای تعرفه جدید اقدام نموده و بودجه پیش بینی شده سال 92 نیازمند اصلاح نیست.



  • نظرات() 

  • hamrahe avval
    قرار است در قبوض آینده همراه اول که از 1/7 تا 1/9 صادر می‌شود 8 میلیارد تومان که اپراتور بابت سرویس آوای انتظار از مشترکان اضافه دریافت کرده به آنها بازگرداند. هم‌‌اکنون میزان بستانکاری در پیامکی به اطلاع مشترکان رسانده می‌شود.

    به گزارش فارس، اواخر مهر ماه بود که به دنبال مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع کاهش تعرفه سرویس آوای انتظار اپراتورهای تلفن همراه از 5000 ریال به 3000 ریال، همراه اول اعلام کرد که مبالغ دریافتی ما‌به‌التفاوت این دو نرخ در بازه زمانی 16 آبان 91 تا 19 تیر 92 را به مشترکین خود باز می‌گرداند.
    در آبان‌ماه 91 در حالیکه تعرفه سرویس آوای انتظار کاهش یافته بود، همراه اول با عدم کاهش تعرفه، تا تیرماه 92 همچنان تعرفه سابق را از مشترکان دریافت کرده است.
    پس از پیگیری قانونی این موضوع، قرار شد مبالغ مابه‌التفاوت، از ابتدای آبان‌ماه سال جاری برای مشترکین اعتباری به صورت شارژ بستانکاری و برای مشترکین دائمی بصورت اعمال بستانکاری در دوره چهارم صورتحساب امسال اعمال شود.
    همچنین قرار شد این موضوع از طریق پیامک به اطلاع مشترکین شامل طرح رسانده شود.
    اکنون چند روزی است که همراه اول این اطلاع‌رسانی را آغاز کرده است. در روزهای اخیر پیامکی با این مضمون به دست مشترکان رسیده است «مشترک گرامی با توجه به نرخ مصوب سرویس آوای انتظار مابه‌التفاوت مبالغ اضافه پرداختی توسط جنابعالی، مبلغ ... ریال به حساب بستانکاری شما منظور شد».
    ارسال این پیامک‌ها برای 4 میلیون و 50 هزار مشترک ادامه خواهد شد تا در نهایت 8 میلیارد تومان مابه‌التفاوت دریافتی تعرفه آوای انتظار اپراتور اول با مشترکان تسویه شود.



  • نظرات() 

  • sanatmadantejarat

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تاکنون 102 هزار و 106 فقره کارت الکترونیکی مبادلات مرزی در آذربایجان غربی صادر شده‌است.

    به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عباداله اکبری عصر امروز در چهارمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی که در ساختمان استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: اعضای تعاونی‌های مرزنشین به منظور دریافت کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزی می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
    وی با اشاره به ثبت‌نام 118 هزار و 817 خانوار مرزنشین آذربایجان غربی در سامانه مدیریت مرزنشینان، تصریح کرد: جمعیت این تعداد خانوار در حدود 425 هزار نفر است.
    اکبری به تعداد کارت‌های الکترونیکی مبادلات مرزی صادر شده اشاره کرد و اذعان داشت: تاکنون 102 هزار و 106 فقره کارت صادر شده است.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: اجرای طرح صدور کارت الکترونیکی مبادلات مرزی به منظور تسهیل در فعالیت‌های مرزنشینان استان انجام می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، صادرات، واردات و سایر مبادلات مرزی از طریق کارت‌های الکترونیکی انجام می‌شود و به این ترتیب دست دلالان از درآمدهای حاصل از مبادلات مرزی کوتاه خواهد شد.
    اکبری با اشاره به جایگاه تعاونی‌های مرزنشینان، اضافه کرد: تعاونی‌های مرزنشینان نقش مهمی در واردات کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه دارند.
    وی ابراز داشت: افزایش سطح درآمد و رفاه مرزنشینان در دستور کار سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی قرار دارد.



  • نظرات() 
  • تفاهمنامه همکاری جذب و تولید آگهی روزنامه ایران


    baner 2

    ستاد تبلیغات دفاتر پیشخوان در راستای نیل اهداف کانون سراسری، اولین تفاهمنامه همکاری جذب و تولید آگهی روزنامه ایران را برای دفاتر آماده نموده است.

    به گزارش روابط عمومی کانون سراسری، ستاد مذکور در شروع فعالیت‌های خود در راستای تقویت رشد اقتصادی دفاتر در سراسر کشور؛ این امکان را برای دفاتر علاقمند به جذب و تولید آگهی برای روزنامه های کثیرالانتشار کشور مهیا نموده است لذا در فاز اول اجرایی، تعداد محدودی از دفاتر شهرهای بزرگ را جهت این مهم انتخاب خواهد نمود.
    فراخوان جهت مشارکت در طرح فوق به زودی از طریق همین سایت اعلام می‌گردد.
    برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های  88517098 و 88516538 ستاد تبلیغات دفاتر پیشخوان تماس حاصل نمایید.



  • نظرات() 
  • هشدار درباره استفاده از دستگاه کارت خوان


    police fata

    پلیس فتا اعلام کرد: ناآگاهی و سهل انگاری کاربران هنگام استفاده از دستگاه های کارتخوان POS سوء استفاده شیادان و کلاهبرداران را موجب می شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رییس پلیس فتای انتظامی استان کردستان درباره کلاهبرداری از دستگاههای کارتخوان (POS ) گفت: یکی از این فن آوری هایی که خدمات اقتصادی ارایه می دهد دستگاههای pos (کارت خوانها) هستند که روزانه میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا برای خرید و فروش، انجام خدمات بانکی و غیره از این دستگاهها استفاده می کنند.
    سرهنگ شاکری افزود: این پایانه برای اقتصاد دستگاهی شناخته شده بوده و به نوعی وسیله ای مطمئن در مبادلات تجاری محسوب می شود اما متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم فرهنگ سازی و ناهماهنگی دستگاه های متعدد اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
    وی کلاهبرداری از طریق قطعات سخت افزاری اسکیمر، برداشت و انتقال وجه به صورت غیر مجاز و کلاهبرداری از طریق تعویض کارت و سرقت آن را از جمله سوء استفاده های مجرمان از دستگاه کارت خوان دانسته و عمده ترین دلیل سوء استفاده از دستگاههای pos را نیز بدین شرح عنوان کرد:


    *دستگاه های کارت خوان بطور کلی در اختیار و در خدمت فروشنده هستند و نه خریدار ، این دستگاه ها بیشتر در داخل گیشه فروشنده است به نوعی که خریدار اصلا به آن دسترسی ندارد.
    *فروشندگان، کارت و رمز مشتریان را درخواست می کنند، در صورتی اگر از ارائه کارت و حتی رمز شخصی به فروشنده خودداری شود انگار که کار غیر عادی انجام گرفته و به نوعی برای فروشنده ایجاد حق شده است.
    *رایج شدن چنین سهل انگاری هایی موجب شده تا امنیت دستگاه (POS) کاهش یافته و زمینه را برای انواع کلاهبرداری، سرقت و برداشت های غیرمجاز از مشتریان فراهم کند، در این نوع کلاهبرداری، مظنون اصلی که توسط شاکی (مشتری) معرفی می شود کسی جز فروشنده نیست.

    رییس پلیس فتای انتظامی استان کردستان در ادامه هشدارهایی را نیز در خصوص استفاده از دستگاه های کارت خوان به شهروندان ارائه کرد:


    *کاربران نقش مهمی در ارتقای امنیت کارت های بانکی خود دارند، کاربران برای افزایش امنیت حساب های بانکی خود باید از ارائه کارت های حساب شان به دیگران و حتی فروشندگان پرهیز کنند.
    *کارت بانکی خود را در دستگاه کارت خوان کشیده و شخصاً رمز عبور را وارد کنید زیرا مسئول حفظ پول و موجودی حسابمان هیچکس جز خودمان نیست.
    *کاربران قبل از اطمینان از اتمام پردازش و خاتمه عملیات بانکی محل را ترک نکنند؛ در صورت بروز تراکنش ناموفق، رسید مربوطه را تا حصول اطمینان از کسر نشدن وجه از حساب خود نگهداری کنند؛ رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز و کارت خوان در محل رها نشود.
    *شهروندان درصورت مشاهده وضعیت غیر عادی روی محل کشیدن کارت در دستگاه های pos (چسب خوردن، وجود شیء اضافه) مراتب را به مسئولین بانک مورد نظر اطلاع دهند و یا حتما پلیس فتا را در جریان امر قرار دهند.
    *در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما، گزارش کنند.



  • نظرات() 




  • علیرضا یحیی پور


    آخرین پست ها


    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :